„Complaintes Au Bord D’un Autre Monde” jest efektem współpracy dwóch twórców mrocznych dźwięków, ukrywających się pod nazwami Day Before Us i Antikatechon. Francuz Phillipe Blache i Włoch Davide Del Col wspólnie odpłynęli w zimnie ambientowe ogrody wzniecając wszystkie rodzaje emocji jakie wyczytać można na twarzach dziewcząt z okładki. Wydawcą płyty jest polska wytwórnia Heerwegen Tod Production.
A więc chłód i skamieniałość. Wpatrzone w nicość postaci wyglądają jak posągi i taka też gra im martwa melodia. Zupełnie pusta i pozbawiona uczuć. Delikatne pianino tylko podkreśla tą nostalgiczną tęsknotę, podobnie jak kwiaty w rękach tych żałobnic. A jak dwukrotnie pojawia się damski monolog po francusku, to okazuje się, że potrafią nawet przemówić, choć ich mowa jest tak samo przytłaczająca smutkiem, jak ich ogólna prezencja.
Nie znaczy to jednak, że wciąż jest błogo i spokojnie. Z biegiem czasu pojawiają się zgrzyty i zakłócenia tej bolesnej kontemplacji, a szczególnie pod koniec „Sur Des Rivages Taciturnes” zostaniemy poddani mocniejszym elektrowstrząsom, choć różnego rodzaju harmider daje o sobie znać dość regularnie i pojawia się w wielu momentach. Mimo to płyta jest raczej spokojna, rozlewająca się w zimnokrwistej beznamiętności, nie tylko za pomocą syntezatorów, ale też delikatnych gitar. Nie posiada bardzo charakterystycznych momentów kulminacyjnych, a wszystko dzieje się raczej w tle, rzadko wzbudzając stany wzmożonej lękliwości, takie jak w najkrótszym „Pâleur D’automne”. Dlatego trzeba ją deliberować w oderwaniu od rzeczywistości i odbierać jakby była snem.
Tracklista:
1. Sur Les Cimes De L’âme
2. Au Deuil De Mes Rêves Attristés
3. Du Fond De Notre Silence
4. Stances Inachevées
5. Souvenirs Embaumés
6. Crépuscule D’airain
7. Sur Des Rivages Taciturnes
8. Pâleur D’automne
9. Face À L’attrait Des Voix Anciennes
Wydawca: Heerwegen Tod Production (2020)
Ocena szkolna: 4