Crusm jest zespołem powołanym do życia w Londynie, ale mającym polskie korzenie. Powstał jako kontynuacja projektu The Growling Stones, który nie przetrwał właśnie z powodu emigracji większości składu. Na wyspach jednak De Ville (wokal, wcześniej również Abused Majesty i Calm Hatchery) oraz Rat King (bas, wcześniej również Cinis i Entropia) postanowili odnowić pomysł, ale już pod nowym szyldem. Efektem tego jest krótkie demo „Stench Of Decompose”. Na trzysta kopii mi przypadła ta z numerem 246.
Niby na siedem kawałków są tu aż cztery covery, ale dwa z nich to The Growling Stones, więc można potraktować je autorsko tylko, że w nowej odsłonie. Crusm prezentuje więc pięć swoich numerów w oldschoolowo-grindcoreowym stylu. Są one krótkie, proste i mające tępe, łańcuchowe brzmienie oraz bełkotliwy wokal, a także parę świńskich kwików. Tak jak to wygląda na okładce. Teksty są po angielsku, choć „Issei Agawa” zaskakuje polskim językiem. Wszystko bardzo nasączone klimatem crust punkowym i pierwszych dokonań takich zespołów jak Napalm Death i Extreme Noise Terror.
Zagrane jest to zgrabnie i z polotem, ale mija błyskawicznie. Ani człowiek się obejrzy, już lecą „Religion Is A Fraud” z repertuaru Disrupt i „A Brutal Sight Of War” Disfear. Klimat utrzymany zostaje taki sam, choć ten ostatni wyróżnia się przebojowością. Widać też od razu skąd płyną inspiracje dla Crusm. Prawdopodobnie niedługo będzie się o tym można szerzej przekonać, bo zespół zapowiada pracę nad debiutanckim albumem.
Tracklista:
1. Local Store Pervert
2. Priest
3. Cold Hate
4. Stench Of Decompose
5. Issei Sagawa
6. Religion Is A Fraus (Disrupt cover)
7. A Brutal Sight Of War (Disfear cover)
Wydawca: Crusm (2017)
Ocena szkolna: 4