Eric De Windt nie zagrzał na długo miejsca w Sinister i na następcę „Aggressive Measures” trzeba było szukać nowego wokalistę. Chociaż słowo wokalistę jest tu nie do końca na miejscu. Na „Creative Killings” za mikrofonem stanęła bowiem Rachel Heyzer z Occult, co wywołało niemałe zaciekawienie, jak poradzi sobie w tak rzeźnickiej i skomasowanej muzyce.
Poradziła sobie świetnie. Ma tak głęboki i okrutny growling, że aż ciężko uwierzyć, że to śpiewa kobieta. Jednocześnie jest dość zrozumiały. Na płycie są rozpoznawalne wokalizy, z łatwością też można wychwycić wszystko śledząc teksty. Najlepszym numerem pod tym względem jest „Judigious Murder” i zaraz za nim kawałek tytułowy, gdzie są fajne refreny i wspierające je gitarowe riffy.
Muzycznie Sinister jest bardzo brutalny. Charakteryzuje się gniotącym ciężarem i brudnym brzmieniem. Wszystko jest charczące i bezwzględnie dobite perkusyjną sieczką. Granie jest techniczne, choć nie do przesady i w poszczególnych fragmentach można wyłapać jakąś melodyjność. Jest też składność. Nawet jak nie ma melodii to utwory trzymają się kupy i mają spójne konstrukcje. Poza tym wiele w nich siermiężnego grania. W „Early Gothic Horror” jest trochę wolniejszych walców, „Moralistic Suffering” upstrzony jest tnącymi jak błyskawica gitarowymi wstawkami, a w „Altering The Beast” solówka jest już bardziej płynna i rozłożysta.
Na końcu znajduje się cover Possessed „ Storm Is In My Mind”. Słychać w nim więcej rock and rolla niż w przysadzistej muzyce Sinister, ale zrobiony jest bardzo po swojemu i stylistycznie wcale nie odstaje.
„Creative Killings” to solidna porcja death metalowej jatki, podana w krwistej i surowej formie. Jej muzyczna jakość jest przy tym na tyle wysoka, że dla maniaków na pewno do łatwego przetrawienia.
Tracklista:
01. Relic Of Possession
02. Bleeding Towards The Wendigo
03. Creative Killings
04. Judicious Murder
05. Reviving The Dead
06. Early Gothic Horror
07. Moralistic Suffering
08. Altering The Beast
09. Season Of The Wicked
10. Storm In My Mind (Possessed cover)
Wydawca: Hammerheart Records (2001)
Ocena szkolna: 4+