16 października olsztyński Defying zaprezentował klip do utworu "The Sunlight Recedes". Obraz, zainspirowany poezją Rafała Wojaczka, stanowi hybrydę lyric video oraz teledysku w jego klasycznym rozumowaniu. "The Sunlight Recedes" pochodzi z wydanej w 2016 roku EP "The Splinter of Light We Misread". Na krążku, wydanym własnym sumptem, znalazły się cztery utwory, w tym cover "New Dawn Fades" kultowych brytyjskich post-punkowców Joy Division.
Podobnie jak na poprzednim wydawnictwie, tak i tym razem kwartet zastosował połączenie różnych gatunków ciężkiego grania – na minialbumie znalazły się zarówno elementy charakterystyczne dla post- oraz progmetalu, jak i sludge’u czy blackmetalowego brudu.
„Muzyka na The Splinter… to bardzo brudny i mroczny materiał z warstwą liryczną osadzoną w twórczości polskich poetów wyklętych, głównie Rafała Wojaczka” – mówią członkowie Defying. „Tematy jego poezji to śmierć, miłość, fascynacja kobiecością i cielesnością, zazwyczaj ujęta w estetyce turpistycznej. U Wojaczka, zwłaszcza w tych najstarszych wierszach, erotyzm i seksualność łączą się często ze śmiercią, natomiast podmiot liryczny mówi najczęściej o bólu, ma poczucie odrębności, buntuje się przeciwko obłudzie świata i społeczeństwa, z drugiej strony uparcie penetruje mroczne zakątki ludzkiej duszy. Jego poezja to dwa stany zagrożenia: kryzys tożsamości, objawiający się dezintegracją osobowości oraz zagrożenie egzystencji, wypływające z konfliktu pomiędzy jednostką a światem. Naszym celem było sfilmowanie tego dualizmu” – podsumowują muzycy.
Za realizację klipu odpowiada perkusista grupy, Tomasz Semeniuk, który wcielił się w scenarzystę, montażystę i reżysera. W roli głównej wystąpił Jakub Korzunowicz, założyciel TeArtu – Teatru Edukacji Artystycznej. Ponadto w teledysku można zobaczyć Barbarę Sidor, obecną na fotografiach, zdobiących szatę graficzną The Splinter of Light We Misread oraz muzyków Defying w epizodycznych rolach.