Wracać wciąż do domu Le Guin
Zmierzch Bogów

Percival Schuttenbach + goście (15 rocznica powstania zespołu) / Quo Vadis / In Extremis / North

PERCIVAL SCHUTTENBACH

To zespół kojarzony przede wszystkim z udziału w soundtracku do „Wiedźmina 3”, potentat na scenie folk-metalowej i medieval-folkowej w Polsce. Ich oryginalna muzyka łączy drapieżność metalu z energią dawnych słowiańskich pieśni, wirtuozerię muzyki ludowej z wiedzą na temat klasycznej harmonii. Trzy piękne multiinstrumentalistki i wokalistki razem z charyzmatycznym gitarzystą i szalonym perkusistą tworzą na scenie niesamowite show. Zespół ma na koncie wiele osiągnięć, w tym koncerty w krajach całej Europy, nagrody na festiwalach rockowych i folkowych, a także – jako jeden z niewielu wykonawców w Polsce – diamentową płytę za współautorstwo muzyki do projektu „Równonoc” – spektakularnego połączenia hip-hopu ze słowiańskim folkiem. W najbliższym czasie muzyka grupy znajdzie się w soundtracku do gry „Wiedźmin3 – Dziki Gon”. Gry, która jeszcze przed swoją premierą, planowaną na luty 2015 roku, spowodowała lawinowy przypływ wiernej i oddanej grupy fanów Percivala na całym świecie.

Percival Schuttenbach to:
– pierwsza, i przez wielu uznawana za najlepszą, kapela folk-metalowa w Polsce
– niesamowita, żywa energia koncertowa wpleciona w oryginalne show
– cztery wokale, trzy piękne multiinstrumentalistki i wirtuoz instrumentów strunowych
– słowiańskie zaśpiewy, opowieści o dawnych tradycjach rodzimych, obrzędowość
– współtwórcy diamentowej płyty „Równonoc”
– twórcy muzyki do filmów historycznych polskich i zagranicznych
– współtwórcy muzyki do gry „Wiedźmin 3 – Dziki Gon”
– dwa zespoły w jednym: ten sam skład, dwa różne projekty o różnej stylistyce i całkowicie różnym instrumentarium, a jednak połączone ideą szerzenia kultury słowiańskiej.

Percival Schuttenbach:
– posiada niesamowicie wierną grupę fanów w każdym wieku (od malutkich dzieci po starsze osoby) i z wielu krajów (również tak odległych jak Brazylia)
– tworzy oryginalne kompozycje, łączące w sobie rockową drapieżność i obrzędowość słowiańskich pieśni, a także klasyczną harmonię z pierwotną energią utworów ludowych
– ma ogromne doświadczenie sceniczne – ponad 1000 zagranych koncertów, niesamowity kontakt z publicznością
– posiada niespotykaną u innych radość grania i tworzenia, natychmiastowo wyczuwalną przez publikę
– przekazuje słuchaczom niebagatelną dawkę humoru i dystans, nie przeszkadzający w traktowaniu tradycji z szacunkiem.

PERCIVAL SCHUTTENBACH to zespół, który działa na scenie folk-metalowej już od lat 90-tych. Od początku swojej kariery grupa ta grała muzykę bardzo oryginalną, podążała własną ścieżką. Zostało to docenione przez jurorów wielu festiwali w Polsce, w których Percival brał udział na początku swojej kariery i gdzie zdobył liczne nagrody. Zespół w ciągu wielu lat swojej działalności zmieniał wykonywaną przez siebie muzykę, choć zawsze miał swój unikalny, łatwo rozpoznawalny styl. Udane eksperymenty z folkiem, klasyką i rockiem progresywnym zostały pozytywnie dostrzeżone i docenione w fachowej prasie polskiej i zagranicznej.
Od początku istnienia Percival starał się koncertować jak najwięcej, w Polsce i na Zachodzie, m.in. we Francji, zdobywając ogromne doświadczenie. Wyprawy etnomuzykologiczne na Białorusi dały początek fascynacji słowiańską tradycją i śpiewami tradycyjnymi.
Skład zespołu, początkowo bardzo często zmieniający się, zaczął powoli ustalać się od roku 2006. Wtedy też powstał drugi projekt, czysto folkowy, związany z odtwórstwem historycznym. Percival na poważnie zajął się tematem Słowiaństwa i zgłębianiem kultury Słowian, budowaniem instrumentów i doskonaleniem gry na nich.
Grupa ma na swoim koncie pięć płyt: trzy albumy Percivala historycznego oraz dwie płyty Schuttenbacha. Nieustanna praca nad podniesieniem poziomu wykonawczego i wizerunkiem zespołu przyniosła mu wierną grupę fanów na całym świecie, m.in. w Brazylii, Rosji, Niemczech. Percivala słuchają ludzie w każdym wieku, często całe rodziny z dziećmi.
Zespół zagrał ponad tysiąc koncertów w Polsce i w Europie, w tym tak ciekawych miejscach jak Wyspa Man (koncert dla tamtejszego premiera), Awinion, muzea archeologiczne w Niemczech, Norwegii i Szwecji. Odbył cztery indywidualne i dwie łączone polskie trasy koncertowe zakończone sukcesem komercyjnym i artystycznym. Zagrał u boku takich gwiazd jak Arkona, Korpiklaani czy Alestorm.
Percival współtworzył muzykę do albumu „Równonoc”, łączącego słowiański folk z hip-hopem, który zdobył rekordowe wyniki sprzedaży i jako jeden z nielicznych w Polsce status diamentowej płyty.
Zespół brał również udział w tworzeniu muzyki do znanej na całym świecie, kultowej gry „Wiedźmin 3 – Dziki Gon”, w której soundtracku będzie można usłyszeć zarówno dotychczasowe nagrania Percivala, jak i dźwięki specjalnie stworzone przez niego dla celów gry.

* * *
QUO VADIS

– istnieje od 1988 roku. Jest jednym z czołowych przedstawicieli polskiej sceny “czadowej” uznanym i docenianym w kraju i za granicą. Wystąpił na wielu festiwalach m.in. Metalmania ’94, ’95, Jarocin ’89, ’92, Przystanek Woodstock ’95, ’96, ’97, ’99 a także w Kopenhadze na “It’s Alive ’94”, gdzie był jedynym gościem zaproszonym z zagranicy, Rostocku, Frankfurcie, Przystanek Chicago 2002.

QUO VADIS ma na swoim koncie osiem płyt długogrających: “Quo Vadis”, “Politics”, “Test Draizea”, “Uran”, “Po” , “Król”, “Babel”, “Infernal Chaos” które sprzedały się w łącznej liczbie około 100 tysięcy egzemplarzy i otrzymały wiele pochlebnych recenzji w muzycznej prasie (Metal Hammer, Tylko Rock, Brum, Super Expres i innych). Na płycie “Uran” gościnnie wystąpiła sama Mira Kubasińska – legenda polskiego bitu.

Zespół zaangażowany jest w Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy na rzecz dzieci cierpiących na choroby serca i cieszy się przyjaźnią z Jurkiem Owsiakiem. Każdego roku występuje w finale tej imprezy (dwukrotnie w katowickim Spodku). Podczas IV Finału WOŚP jako jeden z niewielu polskich zespołów QUO VADIS został zaproszony do Telewizji Polskiej w Warszawie. Występ był relacjonowany na żywo.

W maju 1996 został laureatem konkursu “Sie kręci” zorganizowanego przez Program III Polskiego Radia i Fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na najlepszy zespół 1995 roku. Uhonorowany statuetką “Złotego Bączka ’95”.

W lipcu 1996 jako gospodarz koncertu Przystanek Woodstock ’96” miał zaszczyt otwierać oraz zamykać całą imprezę. W marcu 1997r. ukazał się trzypłytowy album dokumentujący ten koncert. Na płycie tej można usłyszeć również utwór “Pretty woman” z repertuaru Roya Orbisona w wykonaniu QUO VADIS.

W lutym 1997 ukazała się nowa płyta pt. “Uran”. W tegorocznym podsumowaniu plebiscytu “Złotego Bączka” zespół uplasował się na czwartej pozycji.

Zespół czynnie wspiera akcję “Muzyka przeciwko rasizmowi”. Pod koniec 1997r. ukazała się płyta kompilacyjna gdzie znalazł się również utwór QUO VADIS obok takich wykonawców jak: Kazik, T. Love, Big Cyc, Armia, Dezerter, Homo Twist, Farben Lehre i innych.

24.04.1998 odbyły się uroczyste obchody 10-lecia zespołu, na którym byli obecni przedstawiciele władz miasta Szczecina.

19.09.1998 zespół reprezentował Polskę w koncercie w Prenzlau (Niemcy) w ramach akcji “Toleranz”.

W lutym 1999 ukazała się nasza kolejna płyta pt.: “Po”. W marcowym numerze miesięcznika “MACHINA” ukazała się składanka, na której znajduje się utwór zespołu QUO VADIS (“Ta ostatnia niedziela” z repertuaru Mieczysława Foga).

W kwietniu 2000 zespół otrzymał zaproszenie od Jurka Owsiaka do wzięcia udziału w V Przystanku Woodstock pod hasłem wieczór z QUO VADIS – QUO VADIS & Przyjaciele. Koniec roku upłynął na pracy w studio, gdyż zespół nagrywał utwór do nowego filmu Bogusława Lindy “Sezon na leszcza”.

Rok 2001 był dla zespołu bardzo pracowity. Po małych zmianach personalnych, QUO VADIS do czerwca pracował nad nowym materiałem, by w okresie wakacji wejść do Studia 333 w Częstochowie, gdzie pod czujnym okiem i uchem Bartka Kuźniaka zarejestrować płytę pod tytułem “Król”. 14 premierowych, autorskich kompozycji zawartych na albumie prezentuje nowe oblicze zespołu.

Połączenie starej dobrej szkoły thrash metalu z nowoczesnymi brzmieniami, choć oczywiście nie z new metalem pokazuje, że mimo kilkunastu lat bytności na polskiej scenie zespól nie osiadł na laurach, lecz cały czas pracuje i rozwija się. Pojawienie się w zespole nowych muzyków, gitarzysty oraz klawiszowca, także sprawiło, że muzyka QUO VADIS przybrała nowy, nieznany dotąd fanom wymiar. Niemiecka prostota w gotyckich barwach rodem z Rammstein, bezkompromisowość i energia spod znaku Machine Head, echa Slayer czy elektroniczny eksperyment niczym Paradise Lost – tak najogólniej można scharakteryzować płytę “Król”. W maju 2002 zespół koncertował za oceanem w Chicago, gdzie był bardzo ciepło przyjęty przez amerykańsko-polską publiczność. W listopadzie 2002 zespół promował swoją produkcję podczas ogólnopolskiej trasy “WINTER CRUSADE TOUR’2002″.

W kwietniu 2006 zespół zgłosił swój utwór pt.: Gloria Polska na konkurs pod hasłem „Hit na mundial”

10 września 2007r. ukazała się najnowsza produkcja zespołu „BABEL”, która zyskała wiele pochlebnych recenzji i stanowi mocny akcent w dotychczasowej twórczości grupy. Albym promowany jest przez utwór DOMINUS do którego został nakręcony videoklip. Obecnie zespół duzo koncertuje i przygotowuje kolejny teledysk do utworu GOD.

Rok 2008 upłynął nie tylko na dużej liczbie koncertów, ale również wpisał się w muzyczno-sportową kartę zespołu. W czerwcu z okazji 60-lecia istnienia Klubu Pogoń Szczecin zespół skomponował hymn „MY PORTOWCY”. Hymn jest w klimacie pieśni wikingów, roty, Bogurodzicy.
Koniec roku to przygotowania i uroczysty koncert z okazji 20 – lecia zespołu. Koncert odbył się 5 grudnia w szczecińskim Klubie SŁOWIANIN. Został zarejestrowany na DVD i w 2009 ukazał się jako oficjalne wydawnictwo koncertowe, które można bezpłatnie pobrać ze strony internetowej zespoły.

W marcu 2010 zakończone zostały prace związane z nagraniem kolejnej płyty. Nowy materiał zrealizowany został w studio HERTZ w Białymstoku i będzie nosił tytuł “INFERNAL CHAOS” i ukaże sie w 2010r. Dzięki współpracy z Wielkopomorską Wytwórnią Filmową przygotowane zostały dwa videoklipy do utworów: Cross of gold oraz Blood for oil, które będą promowały płytę. Obecnie zespół dużo koncertuje prezentując nowy materiał.

18.06.2010r. Europejska premiera “INFERNAL CHAOS” (Europa Zachodnia)
19.06.2010r. Polska premiera “INFERNAL CHAOS”
31.08.2010r. Europejska premiera “INFERNAL CHAOS” (Europa Wschodnia)

* * *
IN EXTREMIS

– powstał w 1996 r. w Białymstoku.
Od samego początku jego trzon stanowią Mariusz Wendołowicz (Maryo) gitara, Andrzej Korbut (Pierzasty) gitara, Marek Korbut (Dobromir) bas.
Następnie skład powiększa się o perkusistę Artura Panka. Powstają pierwsze utwory i następują także pierwsze zmiany: perkusistą zostaje Sebastian Kowalski, trzecim gitarzystą zostaje Marek Przybyłowski (Hermh, Via Mistica, Abused Majesty) i wokalistą Jacek Bartnicki (Effect Murder, Via Mistica). 1998 rok – Zespół nagrywa demo “Punishment, daje pierwsze koncerty – m.in. “Białostocka Wiosna Muzyczna 98″ po czym rozstaje się z Mariem Przybyłowskim. W 1999 r. IN EXTREMIS zostaje laureatem Białostockiej Wiosny Muzycznej 99 i w nagrodę otrzymuje 20-godzinną sesję nagraniową w nowopowstałym studiu “Hetrz”.
Rejestruje tam dwa utwory: “Scarlet” i “Invisible Population” (Demo Hertz ..99). Po nagraniu odchodzi dotychczasowy wokalista.
Miejsce za mikrofonem zajmuje Paweł Klimowicz (Elvis).
W odnowionym składzie zespół występuje m.in. na Blackstok Underground Metal Festival 2000, oraz drugiej edycji Metal Monsters Festival i kilku mniej znaczących imprezach.
Następuje długa przerwa w działalności IN EXTREMIS, związana z wyjazdem perkusisty. Po dwóch latach oczekiwania i sporadycznych prób, w 2002 r. miejsce za perkusją zajmuje Kamil Dylewski (Kamyk).
Zespół niejako ponownie “debiutuje” na białostockiej scenie metalowej na Blackstok Underground Metal Festival 2002.
Występ na Festiwalu okazuje się bardzo udanym “debiutem”. Po krótkim czasie z niewyjaśnionych do końca powodów odchodzi wokalista Elvis.
Po krótkich poszukiwaniach z grona znajomych wyłania się nowy filar zespołu i świeże odkrycie wokalne Robert Podgórski (Roberto).
W 2004 roku zespół zamierzał zarejestrować nowy pełno wymiarowy materiał, lecz z początkiem 2005 roku “jak kamień w wódę” przepada kolejny perkusista, lukę szybko wypełnia Jatzo, korzennie związany z Bielską formacją Altercated. 2005 rok owocuje w kolejne demo “Black Days” nagrane w “Studnia Studio” Białystok, a zmasterowane w 2006 roku w “Hertz” studio. W 2008 roku zespół zawiesza działalność pozwalając sobie na odpoczynek i sprawy rodzinne. Rok 2010 przynosi nowe zmiany. Skład zespołu się redukuje do 4 osób.
Roberto z powodów zdrowotnych i osobistych opuszcza szeregi In Extremis. Zespół debiutuje po przerwie z nowym materiałem na Assalut on Czarna Białostocka z Maryo w roli wokalisty i gitarzysty. Udany debiut owocuje kolejnymi propozycjami koncertów.
W 2012 roku zespół skupił się na opracowaniu materiału do nowej płyty pod roboczym tytułem „Poezja Krzyku” (Screaming Poetry), a wydanej w kwietniu 2013 roku w formie digipack’u.
W związku z premierą i promocją krążka In Extremis zagrało trasę koncertową Dominus Svantevitus Tour 2013 z zespołami Quo Vadis i Percival Schuttenbach pod skrzydłami agencji koncertowej Heart Of Rock.
Obecnie zespół zajmuje się promocją nowego materiału.
Na sierpień jest planowana sesja zdjęciowa do teledysku pod utwór „Indifferent” i „Mother” (cover Danzig).
Szykują się kolejne koncerty i kolejna trasa koncertowa pod skrzydłami agencji Heart Of Rock.

* * *
NORTH

– powstał w Toruniu w grudniu 1992 roku, założony przez Sirkisa – wokal, gitara i Thorna – gitara, wokal. W lutym ’93 na perkusję dochodzi Nithramous. W maju ’93 zespół nagrywa pierwsze demo reh.”Entering the Dark Kingdom”. Podczas nagrania w listopadzie drugiego demo”As My Kingdom Rises”, zespół wspomaga na gitarze Vermighor (NEASIT). W grudniu ’93 krystalizuje się skład grupy, na bas dochodzi Sabesthor (ex-DEHUMANIZED). W tym składzie zespół nagrywa w kwietniu “Promo’94. Listopad ’94 przynosi nagranie I CD “Thorns on the Black Rose”, który w drugiej połowie ’95 wydaje ASTRAL WINGS Records. W listopadzie ’95 zespół wchodzi do studia i nagrywa split MCD z SACRILEGIUM “Jesienne Szepty” dla holenderskiej BLACK ARTS Production. Marzec ’96 to kolejna sesja nagraniowa, podczas której zostaje zarejestrowany materiał na II CD “From the Dark Past”, plus dwa dodatkowe utwory, ponownie na gitarze zespół wspomaga Vermighor. Plany wydawnicze zostają pokrzyżowane i zespół musi odłożyć materiał na półkę. Po nagraniu od zespołu odchodzą Thorn i Nithramous, a ich miejsce zajmują Aothar – gitara (SELOSSED, GROM) i Helldriver – perkusja (ex-CROQUE-MORT, ex- IMMANENT SCREAM). W tym składzie zespół uczestniczy w przedsięwzięciu PAGAN Records, nazwanym “Czarne Zastępy w Hołdzie…KAT” i w październiku ’96 nagrany zostaje utwór “Noce Szatana”. Po odejściu w maju ’97 Aothara, zaczynają się problemy ze znalezieniem nowego gitarzysty. W czerwcu ’98 w końcu na światło dzienne wychodzi II CD “From the Dark Past”, oraz dwa utwory, które zostały zarejestrowane przy okazji nagrania tej płyty. Znalazły się one na splicie CD NORTH/ GROM/ MARHOTH “Władcy Północy”. Oba materiały wydała ASTRAL WINGS Records. Jesienią ’99 wszystkie stare materiały demo zostały profesjonalnie wydane przez MAJESTAT NOCY Promotion. W lipcu ’00 NAWIA Production wydała taśmę “Wojna Trwa”, stanowiącą przekrój przez dotychczasowe studyjne materiały zespołu. Ta sama wytwórnia jesienią ’00 wydaje wersję kasetową splitu NORTH / SACRILEGIUM “Jesienne Szepty”, plus promo NEASIT “Przedświt…”. Częste zmiany gitarzystów powodują spowolnienie prac nad nową płytą. Grupa wchodzi nagrać III CD “Korona” dopiero wiosną ’01. Na gitarach sesyjnie Sławoj (NÓW) i Marth (ex-IMMANENT SCREAM). Materiał nagrany w warszawskim DBX ukazuje się w lipcu ’02, wydany przez zespół, pod szyldem S.P&B. Records. Wiosna ’04 to kolejna sesja w studio – tym razem jest to brodnickie GRYF studio i kolejne zmiany w składzie (gitare obsługiwał Muerte). Nagrane zostały trzy utwory na split “Lechia, Sławia, Aria” z GROMOWŁADNYM. Split ukazuje się w czerwcu ’05 nakładem EASTSIDE. Muerte zostaje wyrzucony ze składu. Aktualny skład zespołu to: Sirkis – gitara, wokal, Marth – gitara (brał udział w nagraniu “Korony”), Sabesthor – bas i Helldriver – perkusja. Wiosną ’05 w tym składzie grupa nagrywa (ponownie w GRYF studio) jeden utwór na split CD z GRAVELAND, NOCTURNAL MORTUM i TEMNOZOR, o wspólnym tytule “Eastern Hammer”. Split ma ukazać się w tym roku.
W lipcu ’06 nakładem Old Temple ukazała się wydana w digipacku reedycja pierwszej płyty “Thorns on the Black Rose”.
Pod koniec ’05 zespół dostał propozycję wydania nowej płyty w PAGAN RECORDS i właśnie dla tej wytwórni nagrywa czwarty duży album “Na Polach Bitew”. Nagrania rozpoczęły się 04.02.06 w brodnickim EVP studio (dawniej GRYF). Płyta ukazała się na początku października ’06. W lipcu ’06 doszło do pierwszego w historii North koncertu, teraz można będzie ujrzeć zespół na żywo!

ceny biletów: przedsprzedaż - 66,60 PLN

http://progresja.com

...

Data:

End:

Godzina: 18:00

Miasto : Warszawa

Lokal : Progresja

Kategoria : Concert

Percival Schuttenbach + goście (15 rocznica powstania zespołu) / Quo Vadis / In Extremis / North
Percival Schuttenbach + goście (15 rocznica powstania zespołu) / Quo Vadis / In Extremis / North

PERCIVAL SCHUTTENBACH

To zespół kojarzony przede wszystkim z udziału w soundtracku do „Wiedźmina 3”, potentat na scenie folk-metalowej i medieval-folkowej w Polsce. Ich oryginalna muzyka łączy drapieżność metalu z energią dawnych słowiańskich pieśni, wirtuozerię muzyki ludowej z wiedzą na temat klasycznej harmonii. Trzy piękne multiinstrumentalistki i wokalistki razem z charyzmatycznym gitarzystą i szalonym perkusistą tworzą na scenie niesamowite show. Zespół ma na koncie wiele osiągnięć, w tym koncerty w krajach całej Europy, nagrody na festiwalach rockowych i folkowych, a także – jako jeden z niewielu wykonawców w Polsce – diamentową płytę za współautorstwo muzyki do projektu „Równonoc” – spektakularnego połączenia hip-hopu ze słowiańskim folkiem. W najbliższym czasie muzyka grupy znajdzie się w soundtracku do gry „Wiedźmin3 – Dziki Gon”. Gry, która jeszcze przed swoją premierą, planowaną na luty 2015 roku, spowodowała lawinowy przypływ wiernej i oddanej grupy fanów Percivala na całym świecie.

Percival Schuttenbach to:
– pierwsza, i przez wielu uznawana za najlepszą, kapela folk-metalowa w Polsce
– niesamowita, żywa energia koncertowa wpleciona w oryginalne show
– cztery wokale, trzy piękne multiinstrumentalistki i wirtuoz instrumentów strunowych
– słowiańskie zaśpiewy, opowieści o dawnych tradycjach rodzimych, obrzędowość
– współtwórcy diamentowej płyty „Równonoc”
– twórcy muzyki do filmów historycznych polskich i zagranicznych
– współtwórcy muzyki do gry „Wiedźmin 3 – Dziki Gon”
– dwa zespoły w jednym: ten sam skład, dwa różne projekty o różnej stylistyce i całkowicie różnym instrumentarium, a jednak połączone ideą szerzenia kultury słowiańskiej.

Percival Schuttenbach:
– posiada niesamowicie wierną grupę fanów w każdym wieku (od malutkich dzieci po starsze osoby) i z wielu krajów (również tak odległych jak Brazylia)
– tworzy oryginalne kompozycje, łączące w sobie rockową drapieżność i obrzędowość słowiańskich pieśni, a także klasyczną harmonię z pierwotną energią utworów ludowych
– ma ogromne doświadczenie sceniczne – ponad 1000 zagranych koncertów, niesamowity kontakt z publicznością
– posiada niespotykaną u innych radość grania i tworzenia, natychmiastowo wyczuwalną przez publikę
– przekazuje słuchaczom niebagatelną dawkę humoru i dystans, nie przeszkadzający w traktowaniu tradycji z szacunkiem.

PERCIVAL SCHUTTENBACH to zespół, który działa na scenie folk-metalowej już od lat 90-tych. Od początku swojej kariery grupa ta grała muzykę bardzo oryginalną, podążała własną ścieżką. Zostało to docenione przez jurorów wielu festiwali w Polsce, w których Percival brał udział na początku swojej kariery i gdzie zdobył liczne nagrody. Zespół w ciągu wielu lat swojej działalności zmieniał wykonywaną przez siebie muzykę, choć zawsze miał swój unikalny, łatwo rozpoznawalny styl. Udane eksperymenty z folkiem, klasyką i rockiem progresywnym zostały pozytywnie dostrzeżone i docenione w fachowej prasie polskiej i zagranicznej.
Od początku istnienia Percival starał się koncertować jak najwięcej, w Polsce i na Zachodzie, m.in. we Francji, zdobywając ogromne doświadczenie. Wyprawy etnomuzykologiczne na Białorusi dały początek fascynacji słowiańską tradycją i śpiewami tradycyjnymi.
Skład zespołu, początkowo bardzo często zmieniający się, zaczął powoli ustalać się od roku 2006. Wtedy też powstał drugi projekt, czysto folkowy, związany z odtwórstwem historycznym. Percival na poważnie zajął się tematem Słowiaństwa i zgłębianiem kultury Słowian, budowaniem instrumentów i doskonaleniem gry na nich.
Grupa ma na swoim koncie pięć płyt: trzy albumy Percivala historycznego oraz dwie płyty Schuttenbacha. Nieustanna praca nad podniesieniem poziomu wykonawczego i wizerunkiem zespołu przyniosła mu wierną grupę fanów na całym świecie, m.in. w Brazylii, Rosji, Niemczech. Percivala słuchają ludzie w każdym wieku, często całe rodziny z dziećmi.
Zespół zagrał ponad tysiąc koncertów w Polsce i w Europie, w tym tak ciekawych miejscach jak Wyspa Man (koncert dla tamtejszego premiera), Awinion, muzea archeologiczne w Niemczech, Norwegii i Szwecji. Odbył cztery indywidualne i dwie łączone polskie trasy koncertowe zakończone sukcesem komercyjnym i artystycznym. Zagrał u boku takich gwiazd jak Arkona, Korpiklaani czy Alestorm.
Percival współtworzył muzykę do albumu „Równonoc”, łączącego słowiański folk z hip-hopem, który zdobył rekordowe wyniki sprzedaży i jako jeden z nielicznych w Polsce status diamentowej płyty.
Zespół brał również udział w tworzeniu muzyki do znanej na całym świecie, kultowej gry „Wiedźmin 3 – Dziki Gon”, w której soundtracku będzie można usłyszeć zarówno dotychczasowe nagrania Percivala, jak i dźwięki specjalnie stworzone przez niego dla celów gry.

* * *
QUO VADIS

– istnieje od 1988 roku. Jest jednym z czołowych przedstawicieli polskiej sceny “czadowej” uznanym i docenianym w kraju i za granicą. Wystąpił na wielu festiwalach m.in. Metalmania ’94, ’95, Jarocin ’89, ’92, Przystanek Woodstock ’95, ’96, ’97, ’99 a także w Kopenhadze na “It’s Alive ’94”, gdzie był jedynym gościem zaproszonym z zagranicy, Rostocku, Frankfurcie, Przystanek Chicago 2002.

QUO VADIS ma na swoim koncie osiem płyt długogrających: “Quo Vadis”, “Politics”, “Test Draizea”, “Uran”, “Po” , “Król”, “Babel”, “Infernal Chaos” które sprzedały się w łącznej liczbie około 100 tysięcy egzemplarzy i otrzymały wiele pochlebnych recenzji w muzycznej prasie (Metal Hammer, Tylko Rock, Brum, Super Expres i innych). Na płycie “Uran” gościnnie wystąpiła sama Mira Kubasińska – legenda polskiego bitu.

Zespół zaangażowany jest w Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy na rzecz dzieci cierpiących na choroby serca i cieszy się przyjaźnią z Jurkiem Owsiakiem. Każdego roku występuje w finale tej imprezy (dwukrotnie w katowickim Spodku). Podczas IV Finału WOŚP jako jeden z niewielu polskich zespołów QUO VADIS został zaproszony do Telewizji Polskiej w Warszawie. Występ był relacjonowany na żywo.

W maju 1996 został laureatem konkursu “Sie kręci” zorganizowanego przez Program III Polskiego Radia i Fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na najlepszy zespół 1995 roku. Uhonorowany statuetką “Złotego Bączka ’95”.

W lipcu 1996 jako gospodarz koncertu Przystanek Woodstock ’96” miał zaszczyt otwierać oraz zamykać całą imprezę. W marcu 1997r. ukazał się trzypłytowy album dokumentujący ten koncert. Na płycie tej można usłyszeć również utwór “Pretty woman” z repertuaru Roya Orbisona w wykonaniu QUO VADIS.

W lutym 1997 ukazała się nowa płyta pt. “Uran”. W tegorocznym podsumowaniu plebiscytu “Złotego Bączka” zespół uplasował się na czwartej pozycji.

Zespół czynnie wspiera akcję “Muzyka przeciwko rasizmowi”. Pod koniec 1997r. ukazała się płyta kompilacyjna gdzie znalazł się również utwór QUO VADIS obok takich wykonawców jak: Kazik, T. Love, Big Cyc, Armia, Dezerter, Homo Twist, Farben Lehre i innych.

24.04.1998 odbyły się uroczyste obchody 10-lecia zespołu, na którym byli obecni przedstawiciele władz miasta Szczecina.

19.09.1998 zespół reprezentował Polskę w koncercie w Prenzlau (Niemcy) w ramach akcji “Toleranz”.

W lutym 1999 ukazała się nasza kolejna płyta pt.: “Po”. W marcowym numerze miesięcznika “MACHINA” ukazała się składanka, na której znajduje się utwór zespołu QUO VADIS (“Ta ostatnia niedziela” z repertuaru Mieczysława Foga).

W kwietniu 2000 zespół otrzymał zaproszenie od Jurka Owsiaka do wzięcia udziału w V Przystanku Woodstock pod hasłem wieczór z QUO VADIS – QUO VADIS & Przyjaciele. Koniec roku upłynął na pracy w studio, gdyż zespół nagrywał utwór do nowego filmu Bogusława Lindy “Sezon na leszcza”.

Rok 2001 był dla zespołu bardzo pracowity. Po małych zmianach personalnych, QUO VADIS do czerwca pracował nad nowym materiałem, by w okresie wakacji wejść do Studia 333 w Częstochowie, gdzie pod czujnym okiem i uchem Bartka Kuźniaka zarejestrować płytę pod tytułem “Król”. 14 premierowych, autorskich kompozycji zawartych na albumie prezentuje nowe oblicze zespołu.

Połączenie starej dobrej szkoły thrash metalu z nowoczesnymi brzmieniami, choć oczywiście nie z new metalem pokazuje, że mimo kilkunastu lat bytności na polskiej scenie zespól nie osiadł na laurach, lecz cały czas pracuje i rozwija się. Pojawienie się w zespole nowych muzyków, gitarzysty oraz klawiszowca, także sprawiło, że muzyka QUO VADIS przybrała nowy, nieznany dotąd fanom wymiar. Niemiecka prostota w gotyckich barwach rodem z Rammstein, bezkompromisowość i energia spod znaku Machine Head, echa Slayer czy elektroniczny eksperyment niczym Paradise Lost – tak najogólniej można scharakteryzować płytę “Król”. W maju 2002 zespół koncertował za oceanem w Chicago, gdzie był bardzo ciepło przyjęty przez amerykańsko-polską publiczność. W listopadzie 2002 zespół promował swoją produkcję podczas ogólnopolskiej trasy “WINTER CRUSADE TOUR’2002″.

W kwietniu 2006 zespół zgłosił swój utwór pt.: Gloria Polska na konkurs pod hasłem „Hit na mundial”

10 września 2007r. ukazała się najnowsza produkcja zespołu „BABEL”, która zyskała wiele pochlebnych recenzji i stanowi mocny akcent w dotychczasowej twórczości grupy. Albym promowany jest przez utwór DOMINUS do którego został nakręcony videoklip. Obecnie zespół duzo koncertuje i przygotowuje kolejny teledysk do utworu GOD.

Rok 2008 upłynął nie tylko na dużej liczbie koncertów, ale również wpisał się w muzyczno-sportową kartę zespołu. W czerwcu z okazji 60-lecia istnienia Klubu Pogoń Szczecin zespół skomponował hymn „MY PORTOWCY”. Hymn jest w klimacie pieśni wikingów, roty, Bogurodzicy.
Koniec roku to przygotowania i uroczysty koncert z okazji 20 – lecia zespołu. Koncert odbył się 5 grudnia w szczecińskim Klubie SŁOWIANIN. Został zarejestrowany na DVD i w 2009 ukazał się jako oficjalne wydawnictwo koncertowe, które można bezpłatnie pobrać ze strony internetowej zespoły.

W marcu 2010 zakończone zostały prace związane z nagraniem kolejnej płyty. Nowy materiał zrealizowany został w studio HERTZ w Białymstoku i będzie nosił tytuł “INFERNAL CHAOS” i ukaże sie w 2010r. Dzięki współpracy z Wielkopomorską Wytwórnią Filmową przygotowane zostały dwa videoklipy do utworów: Cross of gold oraz Blood for oil, które będą promowały płytę. Obecnie zespół dużo koncertuje prezentując nowy materiał.

18.06.2010r. Europejska premiera “INFERNAL CHAOS” (Europa Zachodnia)
19.06.2010r. Polska premiera “INFERNAL CHAOS”
31.08.2010r. Europejska premiera “INFERNAL CHAOS” (Europa Wschodnia)

* * *
IN EXTREMIS

– powstał w 1996 r. w Białymstoku.
Od samego początku jego trzon stanowią Mariusz Wendołowicz (Maryo) gitara, Andrzej Korbut (Pierzasty) gitara, Marek Korbut (Dobromir) bas.
Następnie skład powiększa się o perkusistę Artura Panka. Powstają pierwsze utwory i następują także pierwsze zmiany: perkusistą zostaje Sebastian Kowalski, trzecim gitarzystą zostaje Marek Przybyłowski (Hermh, Via Mistica, Abused Majesty) i wokalistą Jacek Bartnicki (Effect Murder, Via Mistica). 1998 rok – Zespół nagrywa demo “Punishment, daje pierwsze koncerty – m.in. “Białostocka Wiosna Muzyczna 98″ po czym rozstaje się z Mariem Przybyłowskim. W 1999 r. IN EXTREMIS zostaje laureatem Białostockiej Wiosny Muzycznej 99 i w nagrodę otrzymuje 20-godzinną sesję nagraniową w nowopowstałym studiu “Hetrz”.
Rejestruje tam dwa utwory: “Scarlet” i “Invisible Population” (Demo Hertz ..99). Po nagraniu odchodzi dotychczasowy wokalista.
Miejsce za mikrofonem zajmuje Paweł Klimowicz (Elvis).
W odnowionym składzie zespół występuje m.in. na Blackstok Underground Metal Festival 2000, oraz drugiej edycji Metal Monsters Festival i kilku mniej znaczących imprezach.
Następuje długa przerwa w działalności IN EXTREMIS, związana z wyjazdem perkusisty. Po dwóch latach oczekiwania i sporadycznych prób, w 2002 r. miejsce za perkusją zajmuje Kamil Dylewski (Kamyk).
Zespół niejako ponownie “debiutuje” na białostockiej scenie metalowej na Blackstok Underground Metal Festival 2002.
Występ na Festiwalu okazuje się bardzo udanym “debiutem”. Po krótkim czasie z niewyjaśnionych do końca powodów odchodzi wokalista Elvis.
Po krótkich poszukiwaniach z grona znajomych wyłania się nowy filar zespołu i świeże odkrycie wokalne Robert Podgórski (Roberto).
W 2004 roku zespół zamierzał zarejestrować nowy pełno wymiarowy materiał, lecz z początkiem 2005 roku “jak kamień w wódę” przepada kolejny perkusista, lukę szybko wypełnia Jatzo, korzennie związany z Bielską formacją Altercated. 2005 rok owocuje w kolejne demo “Black Days” nagrane w “Studnia Studio” Białystok, a zmasterowane w 2006 roku w “Hertz” studio. W 2008 roku zespół zawiesza działalność pozwalając sobie na odpoczynek i sprawy rodzinne. Rok 2010 przynosi nowe zmiany. Skład zespołu się redukuje do 4 osób.
Roberto z powodów zdrowotnych i osobistych opuszcza szeregi In Extremis. Zespół debiutuje po przerwie z nowym materiałem na Assalut on Czarna Białostocka z Maryo w roli wokalisty i gitarzysty. Udany debiut owocuje kolejnymi propozycjami koncertów.
W 2012 roku zespół skupił się na opracowaniu materiału do nowej płyty pod roboczym tytułem „Poezja Krzyku” (Screaming Poetry), a wydanej w kwietniu 2013 roku w formie digipack’u.
W związku z premierą i promocją krążka In Extremis zagrało trasę koncertową Dominus Svantevitus Tour 2013 z zespołami Quo Vadis i Percival Schuttenbach pod skrzydłami agencji koncertowej Heart Of Rock.
Obecnie zespół zajmuje się promocją nowego materiału.
Na sierpień jest planowana sesja zdjęciowa do teledysku pod utwór „Indifferent” i „Mother” (cover Danzig).
Szykują się kolejne koncerty i kolejna trasa koncertowa pod skrzydłami agencji Heart Of Rock.

* * *
NORTH

– powstał w Toruniu w grudniu 1992 roku, założony przez Sirkisa – wokal, gitara i Thorna – gitara, wokal. W lutym ’93 na perkusję dochodzi Nithramous. W maju ’93 zespół nagrywa pierwsze demo reh.”Entering the Dark Kingdom”. Podczas nagrania w listopadzie drugiego demo”As My Kingdom Rises”, zespół wspomaga na gitarze Vermighor (NEASIT). W grudniu ’93 krystalizuje się skład grupy, na bas dochodzi Sabesthor (ex-DEHUMANIZED). W tym składzie zespół nagrywa w kwietniu “Promo’94. Listopad ’94 przynosi nagranie I CD “Thorns on the Black Rose”, który w drugiej połowie ’95 wydaje ASTRAL WINGS Records. W listopadzie ’95 zespół wchodzi do studia i nagrywa split MCD z SACRILEGIUM “Jesienne Szepty” dla holenderskiej BLACK ARTS Production. Marzec ’96 to kolejna sesja nagraniowa, podczas której zostaje zarejestrowany materiał na II CD “From the Dark Past”, plus dwa dodatkowe utwory, ponownie na gitarze zespół wspomaga Vermighor. Plany wydawnicze zostają pokrzyżowane i zespół musi odłożyć materiał na półkę. Po nagraniu od zespołu odchodzą Thorn i Nithramous, a ich miejsce zajmują Aothar – gitara (SELOSSED, GROM) i Helldriver – perkusja (ex-CROQUE-MORT, ex- IMMANENT SCREAM). W tym składzie zespół uczestniczy w przedsięwzięciu PAGAN Records, nazwanym “Czarne Zastępy w Hołdzie…KAT” i w październiku ’96 nagrany zostaje utwór “Noce Szatana”. Po odejściu w maju ’97 Aothara, zaczynają się problemy ze znalezieniem nowego gitarzysty. W czerwcu ’98 w końcu na światło dzienne wychodzi II CD “From the Dark Past”, oraz dwa utwory, które zostały zarejestrowane przy okazji nagrania tej płyty. Znalazły się one na splicie CD NORTH/ GROM/ MARHOTH “Władcy Północy”. Oba materiały wydała ASTRAL WINGS Records. Jesienią ’99 wszystkie stare materiały demo zostały profesjonalnie wydane przez MAJESTAT NOCY Promotion. W lipcu ’00 NAWIA Production wydała taśmę “Wojna Trwa”, stanowiącą przekrój przez dotychczasowe studyjne materiały zespołu. Ta sama wytwórnia jesienią ’00 wydaje wersję kasetową splitu NORTH / SACRILEGIUM “Jesienne Szepty”, plus promo NEASIT “Przedświt…”. Częste zmiany gitarzystów powodują spowolnienie prac nad nową płytą. Grupa wchodzi nagrać III CD “Korona” dopiero wiosną ’01. Na gitarach sesyjnie Sławoj (NÓW) i Marth (ex-IMMANENT SCREAM). Materiał nagrany w warszawskim DBX ukazuje się w lipcu ’02, wydany przez zespół, pod szyldem S.P&B. Records. Wiosna ’04 to kolejna sesja w studio – tym razem jest to brodnickie GRYF studio i kolejne zmiany w składzie (gitare obsługiwał Muerte). Nagrane zostały trzy utwory na split “Lechia, Sławia, Aria” z GROMOWŁADNYM. Split ukazuje się w czerwcu ’05 nakładem EASTSIDE. Muerte zostaje wyrzucony ze składu. Aktualny skład zespołu to: Sirkis – gitara, wokal, Marth – gitara (brał udział w nagraniu “Korony”), Sabesthor – bas i Helldriver – perkusja. Wiosną ’05 w tym składzie grupa nagrywa (ponownie w GRYF studio) jeden utwór na split CD z GRAVELAND, NOCTURNAL MORTUM i TEMNOZOR, o wspólnym tytule “Eastern Hammer”. Split ma ukazać się w tym roku.
W lipcu ’06 nakładem Old Temple ukazała się wydana w digipacku reedycja pierwszej płyty “Thorns on the Black Rose”.
Pod koniec ’05 zespół dostał propozycję wydania nowej płyty w PAGAN RECORDS i właśnie dla tej wytwórni nagrywa czwarty duży album “Na Polach Bitew”. Nagrania rozpoczęły się 04.02.06 w brodnickim EVP studio (dawniej GRYF). Płyta ukazała się na początku października ’06. W lipcu ’06 doszło do pierwszego w historii North koncertu, teraz można będzie ujrzeć zespół na żywo!

ceny biletów: przedsprzedaż - 66,60 PLN

http://progresja.com